L8

Järnhästen och jag
Det är hög tid att lägga i nästa träningsväxel och börja ladda inför Lidingö i september. Jag var inte alls sugen på en springtur, så det fick bli en sväng på cykeln istället. Jag har inte fått tillfälle att använda mina nya cykelskor så många gånger än, så det kändes lite extra skoj att hoppa upp i sadeln. Så jag började min färd från aspeboda till Falun via slingriga vägar i skogen, det kändes helt okej men jag var ganska seg. Väl i Falun tyckte jag att det kändes lite mesigt att vända hem redan. Allt går så fort med cykel och stå mil förslår inte så mycket om jag inte håller ett högt tempo. Så eftersom jag var ganska seg satsade jag på en långtur.
                 
Jag trampade på i lagom tempo och det blev en lite längre tur än jag tänkte mig :P I Torsång, som turligt nog hade öppet stannade jag för att fylla på med lite dricka och en chokladbit i magen. Sen var jag fit for fight igen och kunde ta mig hela varvet runt. Det är otroligt skönt att trampa sig fram genom landskapet och tänka på ditten och datten medan vyerna passerar förbi. Lite synd att jag är en sån pensionär, för jag har lätt att drömma mig iväg och njuta av utsikten istället för att fokusera på tempot jag trapar. Får väl hoppas att övning ger färdighet. 
                                          
Väl i mål kan jag konstatera att det inte gick allt för fort, men det blev en ganska lång tur ändå!
 
 
Lisbeth Kagerin

Det var väldans bra gjort utav dig!!! Go tur kan jag tänka mig..
Kram Mamsen..

amo

Duktigt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress