L8

Bus eller godis?
Jag vet inte hur många gånger jag klagat över att det inte kommer några påskkärringar och knackar på dörren. När jag själv var liten var det självklat att ta på sig kjol, förkläde och ploppa mascara på kinderna och sedan ge sig ut bland grannarna och fylla korgen med godis eller kanske en peng.
 
Idag märkte jag att påskkärringar är ett minne blott och att det nu är spöken och otyg som gäller. När mörkret lagt sig plingade det på dörren och en gäng killar med halloweenkostymer står utanför. Men inte hade jag någe godis... Dock kom jag på lite försent att jag faktiskt hade något att ge dem. Hade varit oslagbart att se ansiktsuttrycken om jag gett dem...
Visserligen bara kartongen, men det kanske var lite det som var grejjen. Så i framtiden kommer jag definitivt ha godis hemma under halloween, komsi komsi busfrön!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress