L8

Pressen ökar...
I går kom den med posten, tidningen som indikerar att det nu närmar sig 100 dagar till vasaloppsstart! Det ska bli spännande att återuppleva hela händelsen igen, även om det är mycket slit runt ikring. Träningen har hittills varit ganska rutinerad men nu fram över kommer det att bli mer gym blandat med all annan träning.
 
Sen jag kom tillbaka till Uppsala var det till en början svårt att få ihop träningstimmarna. Att dels börja på ett nytt jobb och samtidigt plugga var väldigt tidskrävande. Men jag "lyckades" ändå hålla 2-3 gånger i veckan. Nu när plugget tagit slut för en stund har jag lyckats trappa upp till 4 gånger per vecka. Jag har försökt att blanda konditionsträning med styrka, men måste nog erkänna att det blivit mest olika former av jympa. Nästa steg blir därför att samla ihop några fler timmar på gymmet. Det är där som jag märker att styrkan ökar. 
Så nu hoppas jag på en snöig vinter och möjlighet att få många mil i benen innan start!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress