L8

Helgdags!
Veckan har verkligen varit småckad med göromål och det var riktigt skönt att äntligen få en helg hemma i lägenheten! Förra helgen jobbades det både lördag och söndag men under lördagen tid jag mig en cykeltur till boländerna för att uträtta ett ärende. På hemvägen cyklade jag förbi en riktigt mysig godisaffär och jag var bara tvungen att gå in och göra ett besök.
Herrarna som stod bakom disken var klädda i kavaj eller fin skjorta och det kändes verkligen som att mitt godis var väldigt speciellt och inte bara nått man köper på ica. Visserligen fick jag plocka mitt godis själv men det gjorde inget. Dit kan jag åka fler gånger!
 
 
När veckan sedan drog igång var det dags för min första längre resa med jobbet. Kosan styrdes som Eskilstuna och en natt på hotell. Jag har inte sovit många nätter på hotell, så känslan av att öppna dörren till mitt kryp in var lite som att få sin första lägenhet.
Jag började med att gå en inspektionsrunda och kände genast att badrummet var det mysigaste stället i lyan. Det fick lov att bli en dusch innan läggdags! Dock får jag säga att jag inte så så himla bra,utan vaknade stup i kvarten. Tur att det bara var en natt det gällde... 
 
En slutpumpad L8 har dock överlevt veckan med 100 miljoner saker att göra och äntligen var det dags för helg. Av en slump fick jag som en avslutning på veckan hoppa in som substitut för en kompis som inte ville ta sig till 08-land och gå på konsert med Swedish House Maffia :) 
Väldigt mycket folk och en himla massa hoppande och dansande! Väldigt bra drag på publiken och det blev en riktigt lyckad kväll. Nu känner jag dock att min stackars lilla fot som jag haft problem med ett tag har fått sig ett hopp för mycket till livs. Lördag och söndag blir det att ta det lilla lugna och vila upp foten till måndag. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress