L8

Landet...
Äntligen börjar jag känna mig lite självständig på jobbet. Det har tagit lite tid eftersom ingen riktigt tagit tag i att visa mig vad det egentligen är jag ska göra. Men igår sa jag ifrån och testade på att göra några uppgifter på egenhand. Det var faktiskt riktigt skoj och jag tror att det kommer bli en helt okej sommar med lite dragskåp, pippetering och spektroskopi...

Att bo hemma i barndomshemmet är både positivt och negativt. Det är skönt att vara hemma på landet, ha nära till bad och njuta av allt runt ikring mig. Men å andra sidan var det ett tag sedan jag flyttade hemmifrån. Inte särskillt mycket av mina saker finns kvar och efter en stor rensning för två veckor sedan finns det ännu mindre kvar. Det bidde turer både till avfallsanläggning och secondhand i olika omgångar.

För att inte bli helt handlingsförlamad har jag startat ett projekt. Förhoppningsvis kommer det att ta en stund att bli klar så jag får lite pyssel i sommar...

Min morfar har haft en bra utrustad snickarverkstad som jag nu fått delar av. Jag har inte snickrat på särskillt länge och särskillt inte med eldrivna maskiner. Så nu tyckte jag det var dags att testa på.
Jag har nu sågat med en läskig såg och hyvlat med ett gult monster. Nä, det var då inget för mig. En tur till Clas och jag är nu stolt ägare av en handhyvel. Nu ska det snickras!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress