L8

NKF
Efter att har kommit hem från ett besök hos morfar slängde jag mig på cykeln för att hinna till universitetsaulan. Det var nämligen dags för NKF, Nations Körs Festivalen. Jag har inte tidigare varit och lyssnat, så jag tänkte att det var på tiden! Det var många fina framträdande, och något som var lite mindre bra. Sammantaget tycker jag nog att det var lite för mycket skönsång, men det visserligen det som körer gör bäst...
Senaste gången jag var i universitetsaulan var faktiskt vid naturvetarbalen. Det var mitt första år på universitetet och jag hade bjudit min kära att vara min bordsherre. Vi hade alla samlats i aulan för att välkomnas och ta en fördrink. Därefter var det fackeltåg till slottet och efterföljande middag. En oförglömlig kväll som ingen av nästkommande baler har levt upp till. Kan vara för att detta för den första som jag närvarade vid i Uppsala.
Efter denna bal har det dock blivit några stycken, fem för att vara exakt. När jag har tittat på bilderna, visar det sig att jag lyckats haft olika klänningar på varje bal, varav två har jag sytt själv och en var min mormors folkdräkt. Av dessa är nog folkdräkten på alla sätt min favorit, förutom att den är så varm på sommaren. Den är lagom lång och vid, sitter där den ska och är otroligt vacker!
Men jag tror sorgligt nog att det inte kommer att bli så många fler baler. Men man kan alltid hoppas! Drömbalen vore nog Nobelfesten, även om jag tror att detta gör sig bäst på TV. Den som lever får se :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress