L8

Lycka!
Efter jobbet idag tog jag en chansning och skickade iväg ett sms till min kära kusin. Det var ett snabbt svar och hon var på. Tillsammans med hund och lilla M gav vi oss iväg till skogs. Vi skulle leta svamp! 
Jag har i min barndom aldrig plockat svamp och har nu blivit lite nyfiken på att utveckla mina talanger. Eftersom kusinen plockat betydligt fler gånger en mig tyckte jag att det var ett bra första-gångs-sällskap. Det en ganska lång tur över en plockepinn beklädd skogsmark och både jag och kusin var ganska svettiga på ryggen efter turen. Kanske mest för att kusin fick bära lilla M i famnen större delen av tiden eftersom han har så korta ben. 
En liten skörd blev det, men troligtvis är det för tidigt på säsongen ännu. Kanske nästa vecka eller så blir det nog en tur igen. Ikväll blir det i alla fall nybakt dalabröd och smörstekta kantareller!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress