L8

Hemma igen!
Hemkommen efter en visit i 08-land. Åkte dit i söndags för att hälsa på min kära Morfar och stannade tills tisdag. På måndagen blev jag bjuden på lunch av moster och morfar på Östermalmshallen. Det var ett riktigt flådigt ställe och min moster trivdes (många kändisar i omlopp ;P). Såg senare att stället fått en michelin (?) stjärna sedan 2007, Kungligt!
Jag fick forell från Älvdalen på min tallrik, som var mycket god! Serverades med färskpotatis och hovmästarsås kryddad med apelsin och peppar... Det smälte i munnen :)
Hemma hos morfar är det korsord som gäller, för hela slanten! Han har många hyllor fyllda med lexikon, synonym ordböcker och uppslagsverk. Det är ren ut sagt en gedigen samling han har.
Sedan i sommras är jag ägare av en smartphone med tillhörande internet. När morfar således frågade mig om något ord sa jag först att jag inte visste, men kunde ta reda på det. Några klick på telefonen och han fick några passande ord. När jag sedan skulle åka hem på tisdagen var han nästan lite beroende av internet sökandet och jag fick flera gånger frågan:
- Kan inte du slå det där på datorn?
Tror morfar kommer bli en riktig nörd ;P Så medan morfar löste korsord satt jag och stickade. Jag hittade ett möster som jag ville testa och på tisdagen var jag klar med min fösta vante!
Det är en tumvante av storlek stor, så jag tror att det blir en omgång i tvätten för att krympa den något.
Nu blir det att göra en likadan till E, men han ville ha vit och blå :)
Lisen

Åh vilken fin vante! Du är så duktig!



Det var på Östermalmshallen jag såg vår favorit Eliasson senast!



Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress