L8

Nu har vi ljus..
... Här i vårt hus!
Efter en städinsats hittade jag långt in bland gömmorna ett ljusstöpningskit! Hade helt glömt bort att det fanns, och självklart var jag tvungen att testa.
 
Jag började med att knyta vekar på några grillpinnar som jag hittade i en låda. Borde funka bra? 
                                 
 
Sen var det dags att smälta ljusmassan i ett vattenbad. Lite svårt att hitta bra kärl, men dessa fick funka för ett första försök.
                                 
Sen var det bara att doppa! Lite klurigt får jag nog säga att det var, eftersom bunken var för bred så ljusmassan nådde inte så högt upp på veken... Liten miss får jag nog lov att säga. För övrigt var det ganska lätt. Bara att doppa och ta nästa. Efter ett antal upprepningar såg det faktiskt ut som ljus.
                                 
Lite krokigt och inte världens finaste, men dock hemmagjort! Vad dessutom tvugen att provtända ett av dem :)
                                 
Tjusigt värre!
Ann-Mari

Jättefina ljus!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress