L8

I väntans tider
Sista jobbdagen innan jul är klar och nu är det bara väntan på att E ska komma hem innan vi far till Dalarna. Det känns som att huvudet egentligen tog jullov redan förra veckan, men nu är det dags på riktigt.                                        
Jag funderade en del under veckan på just det där med ledighet. Vet man att Det datumet kommer jag att bli ledig så minskar motivationen till att jobba drastiskt dagarna innan. I alla fall nu innan jul. Anledningen i mitt fall kan nog vara att det för en gångs skull varit en lugn vecka utan särkillt många möten eller måsten. Jag har helt enkelt kunnat fördjupa mig i de saker som jag saknat under hösten. När jag frågade runt på kontoret igår under fikat var det fler med mig som upplevde samma sak, att huvudet tagit semester typ redan förra veckan. Dagarna fram tills idag skulle kunna jämföras med spurtsträckan innan mål efter ett riktigt långt lopp. Du vet att det inte är långt kvar, men du är så trött att det krävs de sista krafterna du har för att ta dig i mål. Det är ju så lite kvar, inte kan du ge upp nu! 
 
Men nu är jag i mål och har nästan en del vecka ledigt innan det är dags att vara tillbaka på kontoret igen. 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress